vrijdag 17 april 2009

Interessante citytrips


Als de lente begint te dagen, krijgen we altijd zin om te gaan fietsen. Waar kun je dit beter gaan doen dan tijdens een (verlengd) weekendje in een hotel in Zeeland? Middelburg, Vlissingen, Terneuzen, enz... Stuk voor stuk pareltjes van steden temidden een schier eindeloos polderslandschap. Ook in een hotel in de Ardennen wordt je ondergedompeld in de natuur en leer ik mijn kinderen hoe te leven op een trager, gezapiger en vooral gezonder tempo.



Wanneer ik mijn kinderen wat cultuur wil bijbrengen, kies ik er altijd een historisch waardevolle stad uit. Zo komen we net terug van een paar dagen ('t is paasvakantie weetjewel) in een hotel Brugge centrum. Ikzelf groeide op in het Venetië van het Noorden en ken de stad door en door maar mijn kleine gasten natuurlijk niet. Ik liet hen alle hoeken van deze wonderbaarlijke middeleeuwse stad zien en liet hen zelfs het Belfort opklauteren. Gelachen dat ze hebben! Volgende culture trip wordt richting een Deventer hotel, naar 't schijnt net als Brugge enorm waardevol, historisch gezien dan. Ik kijk er al met volle verwachting naar uit, het zal ergens voor midden augustus zijn.


Volgende week vertrekken we eens zonder kinderen, dat is ook alweer een hele poos geleden: we moeten nog een keuze maken uit de vele hotels in Amsterdam maar vast staat dat we gaan! Lang geleden dat ik nog in de Nederlandse hoofdstad ben geweest, benieuwd wat er allemaal veranderd is ondertussen. Ook in een Parijs hotel is het lang geleden, dat zullen we vast en zeker in het najaar gaan doen, mijn vrouw en ik, lekker romantisch langs het Louvre kuieren en halt houden onder de Eiffeltoren voor een innige omhelzing.

Geen opmerkingen: